Wij zien het als onze taak u geneesmiddelen te verstrekken en daarbij de begeleiding te geven die nodig is voor een correct en veilig gebruik.
Om uw geneesmiddelengebruik zo goed mogelijk te begeleiden, vragen wij bij uw inschrijving naast uw adres en verzekeringsgegevens ook informatie over uw gezondheid en geneesmiddelengebruik. Deze gegevens verwerken wij in ons apotheeksysteem waardoor bewaking op eventuele ongewenste effecten van aan u voorgeschreven geneesmiddelen mogelijk is.
Bij uitschrijving kunt u aan ons een overzicht vragen van geleverde geneesmiddelen die u mee kunt nemen naar een andere apotheek.
Als u uw medicijnen bij onze apotheek haalt, maar niet bij ons ingeschreven staat, wordt de aan u geleverde medicatie automatisch via de computer doorgegeven aan uw apotheek. Mocht dit niet mogelijk zijn, dan moet u het zelf doorgeven aan uw apotheek.
Bent u bij ons ingeschreven, maar haalt u uw medicijnen bij een andere apotheek die dat niet automatisch aan ons doorgeeft, dan moet u dit aan ons melden. Op die manier kunnen we uw medicatiedossier zo volledig mogelijk houden en uw geneesmiddelengebruik bewaken.
Gaat u naar het ziekenhuis?
De Apotheek Servicepunten van de Amsterdamse ziekenhuizen vragen voor opname een medicatieoverzicht van u op aan de apotheek. Bij ontslag uit het ziekenhuis stuurt het Apotheek Service Punt een overzicht met de (gewijzigde) medicatie aan de apotheek.
U kunt ook voor een bezoek aan een specialist zelf een overzicht aanvragen bij de apotheek om mee te nemen.
Privacy
De apotheek beschikt over een aparte ruimte voor het bespreken van privacy gevoelige onderwerpen. U kunt ons altijd vragen hier gebruik van te maken. ook kunt u ons bellen en een afspraak maken.